Kolik ořechů denně můžete zhubnout

Každý odborník na výživu vám poradí, abyste do svého jídelníčku zařadili ořechy. Opravdu se jedná o velmi výživné a zdravé jídlo, které je skvěle stravitelné a snadno se jí. Ale to, kolik toho můžete sníst, je sporný bod, který je třeba vyřešit.

Jak používat ořechy

Faktem je, že ořech je velmi kalorické ovoce, které je třeba jíst v rozumných uličkách. Jejich nutriční vlastnosti navíc závisí na typu zpracování.

1. Je lepší je jíst syrové. Ano, mnoho ořechů, jako jsou lískové, chutná mnohem lépe pražené. Jejich nutriční vlastnosti, uložené v oleji, však velmi rychle ničí teplota. Je lepší trénovat se jíst syrové ořechy, abyste získali více živin.

2. Nelze je jíst v čisté formě. Ořechy jsou bohaté na zdravé tuky, ale špatně se tráví. Abyste získali maximum živin, měli byste je jíst s ovocem nebo tvarohem.

3. Nejezte obézní lidi. Při nadváze je lepší přijímat zdravé tuky ve formě tablet. Všimněte si, že to platí pouze pro osoby v červené zóně BMI.

Mimochodem, mnohými milovaná čokoláda s ořechy není zdravé jídlo. Příliš mnoho tuku a sacharidů může přinést další centimetry do pasu. Dá se ale použít jako svačina, pokud jste neustále v pohybu a nemáte čas se najíst.

Složení ořechů

Ořechy jsou zdrojem zdravých tuků. To jsou hlavní složky, kvůli kterým se vyplatí zařadit je do jídelníčku. Díky polynenasyceným mastným kyselinám jsou výživné. Je téměř nemožné extrahovat PJS z jiných rostlin, protože. v Ruské federaci nerostou. Z tohoto důvodu jsou ořechy pro ženy nezbytné. Velké množství mastných kyselin se hromadí ve stehnech, které vyživují placentu a plod během těhotenství.

Kolik ořechů může sníst dospělý člověk za den

V ořeších je také hodně bílkovin, ale neměli byste se do nich opírat. Rostlinné bílkoviny jsou nekompletní v aminokyselinovém profilu, takže jejich procento asimilace je velmi nízké.

Kolik ořechů může sníst dospělý člověk za den

Kromě živin jsou ořechy bohaté na vlákninu. Jedná se o vlákninu, která přispívá k trávení těžkých bílkovinných potravin.

Kolik ořechů může sníst dospělý člověk za den

Také ve složení jsou Fe, Se, I, Cu. Jedná se o mikroživiny, které tělo potřebuje k udržení normálního fungování.

Níže je tabulka, která stručně popisuje, jaké vitamíny a minerály jsou ve většině odrůd ořechů.

Kolik ořechů může sníst dospělý člověk za den

Výhody pro CCC

V roce 2005 FDA povolil výrobcům ořechů, aby na svých obalech označovali „Heart Healthy“. Rok předtím se ukázalo, že jejich užívání skutečně zlepšuje fungování kardiovaskulárního systému.

Studie publikovaná v časopise Nutrition ukázala, kolik gramů ořechů můžete denně sníst, abyste snížili riziko koronárních onemocnění. Ukázalo se, že 35-45 g denně snižuje pravděpodobnost infarktu o 37 %. Pokud bylo množství menší, účinek mizel a s jeho nárůstem se naopak zvyšovalo riziko ischemie.

Výzkumníci z Yale také provedli experiment. Pokusné osoby rozdělili do dvou skupin, z nichž jedna byla týden krmena ořechovou stravou. Výsledky ukázaly, že tepny na předloktí se staly pružnějšími. Existují důkazy, že vlašské ořechy snižují hladinu „špatného“ cholesterolu a také potlačují krevní sraženiny.

Zrychluje kognitivní vlastnosti

Řekové měli svou vlastní teorii o výhodách vlašských ořechů. Díky své podobnosti s mozkem by mohly člověka učinit chytřejším. Nový výzkum ukázal, že měli částečně pravdu.

Mohou skutečně zlepšit krátkodobou paměť. A jejich zařazením do jídelníčku předcházíte Alzheimerově demenci.

Zlepšený metabolismus

Tím výhody vlašských ořechů nekončí. Nedávno bylo zjištěno, že mohou zvýšit počet mikrobů ve střevě, které způsobují kyselinu máselnou, známou také jako butyrát. Ořechy jsou schopny potlačit sekundární uvolňování žluči.

Jsou také pohodlné z hlediska kontroly hmotnosti. Poloviční dávka ořechů k obědu vám může dodat energii na několik hodin.

Nezapomeňte, že ořechy mají velmi nízký glykemický index. Proto jsou bezpečné pro diabetiky a rizikové osoby.

Zvyšování plodnosti

Pohodlný sexuální stav je pro lidské tělo důležitý. Mužská neplodnost je velmi častou diagnózou, která může vést ke komplexům až sexuálním poruchám.

Studie prokázaly, že víceměsíční dieta se zvýšeným množstvím ořechů ve stravě (asi 75 gramů) výrazně zvyšuje pohyblivost spermií a životnost.

Zlepšení průběhu těhotenství

Nedávno vědci zjistili, že ořechy mohou zlepšit stav těhotných žen a nahradit lékárenské vitamínové komplexy. Kromě toho jsou způsoby, jak zabránit odtržení placenty, stejně jako genetickým onemocněním.

Zatím není jasné, kolik ořechů by se mělo denně sníst. Přesto denní sazba průběh těhotenství rozhodně usnadní.

Prevence onkologie

American Cancer Institute připravil zprávu, ve které zveřejnil úžasné údaje: denní norma ořechů snižuje riziko vzniku rakoviny o 15 %. A pokud je již rakovina zjištěna, pak výrazně zpomaluje jejich růst.

Zlepšený spánek a nálada

S nespavostí pomůže hrst ořechů. Je to proto, že obsahují melatonin, hormon spánku. Pokud ho budete dostávat v malých porcích, může se kvalita spánku výrazně zlepšit. Zlepšuje také náladu, ale k tomu je třeba je zavést do stravy.

Proč jsou tedy ořechy špatné?

Navzdory všem výhodám stále existují normy pro to, kolik ořechů můžete denně sníst z nějakého důvodu. A proto by se neměly jíst na kilogramy.

vysoký obsah kalorií

Ořechy a všechny ostatní obsahují obrovské množství oleje. Například ve 100 gramech lískových oříšků je 620 kcal a v mandlích ještě více – 660! Nejméně kalorické ořechy jsou kešu, kterých lze sníst o něco více – obsahují 550 kalorií.

  1. Za prvé, jakýkoli produkt musí být pečlivě zaveden do stravy, aby se nezlepšil. To platí i pro ořechy, pro které existují normy na den.
  2. Za druhé, je fyzicky obtížné sníst více než 100 gramů. Vzhledem k vysokému obsahu tuku se vám častěji udělá nevolno.

způsobit alergie

Přínosy a škody jsou často určeny alergenicitou. Ořechy jsou častým alergenem, který může způsobit jak obyčejnou vyrážku, tak i plnohodnotný anafylaktický šok.

Lídrem mezi alergeny jsou arašídy, i když je to velmi podmíněný ořech. Jeho proteiny jsou jedním z nejčastějších původců anafylaktického šoku.

Tvorba plynu

Většina ořechů je chráněna před parazity a škůdci přírodní antinutriční látkou, kyselinou finitovou. Nachází se v malém množství, ale může způsobit zvýšenou tvorbu plynu a těžké zažívací potíže. Proto není nutné omývat skořápku, ale samotná jadérka. Ještě lépe je namočte na několik hodin do teplé vody. Kyselina přejde do vody a samotné ořechy se rychleji tráví.

Při jeho neustálém používání se snižuje vstřebávání stopových prvků. Je pravda, že v tomto případě budete muset jíst hodně ořechů.

Jiné škodlivé látky

1. Líska. Jediný ořech s vysokým glykemickým indexem. Pro diabetiky je jeho konzumace vysoce nežádoucí.

2. Mandle. Jeho vůně je kyanovodík a v samotném ořechu je hodně kyanidu! I když je teoreticky bezpečný, může vám způsobit špatný pocit, pokud ho sníte příliš mnoho. V prodeji najdete i hořké mandle, ve kterých je kyanidu ještě více. Pokud toho jíte hodně, může to mít fatální následky.

3. Kešu ořechy. Je nežádoucí jíst je syrové. Pod skořápkou je kyselina, která může snadno způsobit popáleniny jícnu a dutiny ústní.

Negativní vliv na orgány

Normy pro to, kolik ořechů můžete denně jíst, byly odvozeny pro absolutně zdravé lidi, ale v případě nedostatku nebo jakýchkoli poruch orgánů je lepší je odmítnout.

1 Nízká saturace. Snížená hladina kyslíku v krvi je velmi častým onemocněním způsobeným špinavým vzduchem a sedavým způsobem života. Zpravidla se rozvíjí vedle sebe s aterosklerózou. V tomto případě je nežádoucí používat mandle, právě kvůli vysokému obsahu kyanidu. Sloučeniny kyseliny prusové blokují přenos kyslíku do buňky, což je norma u lidí s nízkou saturací. Mandle ve velkém množství mohou způsobit akutní cyanózu.

2 Plavidla. Lískové ořechy na rozdíl od vlašských a kešu zvyšují hladinu „špatného“ cholesterolu. S aterosklerózou je přísně zakázáno, protože. zvyšuje množství lipoproteinů s nízkou hustotou, které ucpávají cévy, což způsobuje tukovou embolii.

3 Slinivka a játra. Při počítání, kolik gramů ořechů můžete denně sníst, zvažte celkový počet kalorií a BJU. Pokud konzumujete alespoň 50 gramů lískových oříšků, je lepší se vzdát smažených a tučných, protože. vytvoří ránu slinivce a játrům. Přispívají k hromadění tuku, což může způsobit pankreatitidu nebo zvýšit průběh cirhózy.

Kolik ořechů musíte sníst, abyste si neublížili?

Ořechy nelze rozdělit do samostatných kategorií. Všechny mají podobný soubor stopových prvků a vitamínů, takže byste to neměli přehánět. Následující doporučení budou relevantní pro všechny druhy ovoce.

Kolik ořechů může sníst dospělý člověk za den

Kolik vlašských ořechů, lískových ořechů a mandlí můžete sníst za den? V závislosti na vaší fyzičce a na tom, jak se cítíte, byste se měli omezit na 20 až 45 g. Toto množství je vhodné rozdělit do všech 3-4 dávek.

Takové množství postavě neublíží, ale dodá potřebnou sílu a elán. Pokud by vás zajímalo, kolik to je kusů – počítejte v poměru 1 jadérko – 1,5 gr.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: