Sušená jablka: přínosy a poškození zdraví, použití v těhotenství, skladování

Jedním z nejlepších způsobů, jak připravit jablka na zimu, je usušit je. Ze sušených jablek je výborný kompot, téměř se nezkazí a při správném skladování mohou ležet déle než jeden rok. Správně usušené plody mají navíc spoustu výhod, zvláště v zimě, kdy je akutní nedostatek vitamínů.

Sušená jablka: složení a obsah kalorií

Přes všechny své výhody má sušené ovoce z jablek poměrně vysoký obsah kalorií – 100 kcal na 253 g produktu. Tato hmota zahrnuje:

  • bílkoviny – 2,2 g;
  • tuky – 0,1 g;
  • sacharidy – 59 g;
  • Celulóza – 14,9 g;
  • voda – 20 g.

Jablkové sušené ovoce má následující vitamínové složení:

  • E – 1 mg;
  • Bl – 1 mg;
  • Bl – 2 mg;
  • Bl – 4 mg;
  • Bl – 5 mg;
  • Bl – 6 mg;
  • C – 2 mg;
  • K – 3 ug;
  • PP – 1,2 mg;
  • A, 3 ug;
  • beta-karoten – 0,02 mg.

Minerální komplex ve složení produktu zahrnuje:

  • Vápník – 111 mg;
  • hořčík – 30 mg;
  • sodík – 12 mg;
  • fosfor – 77 mg; – 6 mg;
  • Mangan – 0,09 mg;
  • měď – 191 mcg;
  • selen – 1,3 mcg;
  • Zinek – 0,2 mg.

Na rozdíl od všeobecného přesvědčení, suchá jablka neobsahují železo.

Suchá jablka mimo jiné obsahují pektiny, organické soli a minerály, éterické oleje, organické kyseliny, které jsou nesmírně důležité pro normální fungování těla.

Je třeba si uvědomit, že 100 g sušených jablek obsahuje 42,14 % denního příjmu sacharidů.

Výhody a poškození sušených jablek

Výhody a poškození sušených jablek pro lidské zdraví

Sušená jablka jsou pro tělo velmi užitečná díky svému vitamínovému a minerálnímu složení. Ale jsou také velmi bohaté na sacharidy, takže byste měli produkt používat velmi opatrně.

Sušené ovoce z jablek se často doporučuje používat i v oficiální medicíně. Umožňují naplnit část denní potřeby vitamínů a minerálů, pomáhají zlepšit celkový stav organismu, příznivě působí na oběhový systém a imunitu, trávení, podporují mikroflóru trávicího traktu, stimulují látkovou výměnu. Suchá jablka navíc přispívají k odstraňování volných radikálů a inhibují procesy buněčného stárnutí.

Používání produktu má určité nevýhody. Je nežádoucí je používat u diabetiků, lidí s nadváhou, s akutními stádii onemocnění trávicího traktu. Pochoutku také nezneužívejte.

pro ženy

Suchá jablka jsou zvláště důležitá ve stravě žen. Zlepšují stav vlasů a pokožky, přispívají k boji s nadváhou, příznivě ovlivňují průběh těhotenství a období kojení.

Pravidelná konzumace sušených jablek podporuje zdravé vlasy – stanou se poslušnými, měkkými, méně vypadávají. Pokožka získává zdravou barvu a přirozený lesk, je zpomalen proces stárnutí. Navíc se snižuje riziko vzniku onkologických onemocnění reprodukčních orgánů a mléčné žlázy.

Při dietě se stávají náhražkou sladkostí a sladkostí, pomáhají zlepšovat činnost žaludku a střev, stimulovat proces spalování tuků.

Ve stáří pomáhají zpevňovat kostní tkáň a udržovat elasticitu chrupavek, zabraňují rozvoji osteoporózy, snižují riziko zlomenin při neúspěšných pádech.

Posílením nervové tkáně a pozitivním vlivem na tvorbu nervových spojení se zlepšuje paměť, snáze se tolerují stresové situace.

pro muže

Sušená jablka pro muže mohou být nepostradatelným zdrojem vitamínů a minerálů pro udržení správné funkce svalů. Při jejich pravidelném používání se zvyšuje vytrvalost a zrychluje se soubor svalové hmoty. Pokud máte nadváhu, procesy spalování tuků se urychlují.

Snížené riziko rozvoje Alzheimerovy chorobyzlepšují se reflexy a paměťové procesy. Pozitivní vliv je pozorován i na straně kardiovaskulárního systému – snižuje se riziko ischemické choroby srdeční, mrtvice a infarktu.

V zimě se hormonální pozadí normalizuje, zvyšuje se potence a libido.

Pro děti

Pro děti jsou suchá jablka nejen zdravým produktem, ale také skutečnou pochoutkou. Jsou užitečné zejména v zimě a brzy na jaře, kdy je akutní nedostatek vitamínů.

Produkt je výborný sorbent, odvádí toxiny a strusky. Přispívá ke správnému rozvoji mikroflóry žaludku a střev, snižuje riziko zácpy a průjmu. Také sušená jablka prakticky nezpůsobují alergie, díky čemuž mohou být použity v prvních doplňkových potravinách.

V těhotenství

Během těhotenství by se suchá jablka měla používat opatrně – tělo je přebudováno, zejména v prvním trimestru, a existuje riziko alergických reakcí. Obecně však platí, že sušené ovoce pomáhá vyrovnat se s gestačními projevy a jejich hlavním neduhem – nevolností. pektin v sušeném ovoci přispívá ke kompetentnímu kladení nervového systému embrya, odstraňuje toxiny z těla matky.

V pozdějších fázích pravidelné používání pamlsků snižuje riziko zvýšení tonusu dělohy, zlepšuje prokrvení dělohy a placenty a příznivě ovlivňuje pozdní vývoj plodu.

Kojení

Kojení je zvláštní období a jakékoli produkty by měly být konzumovány opatrně. První použití sušeného ovoce z jablek by nemělo být dříve než dva týdny po začátku krmení. Nezapomeňte sledovat projevy miminka. Pokud je vše v normě, denní “dávka” se postupně zvyšuje na 6-8 kusů.

Sušené jablka pomáhají posilovat srdeční sval dítěte, odstranit toxiny z těla dítěte, zabránit kolikám a zácpě.

S diabetem

Diabetes mellitus patří k onemocněním, u kterých je použití přípravku extrémně omezené z důvodu vysokého obsahu sacharidů a vysokého glykemického indexu. Přesto mohou být suchá jablka dobrou alternativou sladkostí, zejména pro ty, kteří si sladké nemohou odepřít.

Glykemický index produktu je 35 jednotek.

Sušené plody jablek obsahují komplexní sacharidy, které se rozkládají pomaleji a nevedou k prudkému zvýšení hladiny cukru v krvi.

Při ztrátě hmotnosti

Sušené ovoce z jablek je velmi užitečným produktem pro hubnutí, ale kvůli vysokému obsahu kalorií s ním musíte být opatrní. Pro mlsouna snadno nahradí sladkosti, sladkosti, suchý jablečný kompot bude dobrou alternativou sladkých nápojů.

Pektin a vláknina stimulují gastrointestinální trakt, zlepšují metabolismus a urychlují odbourávání tuků. Dávkování produktu při dietách je však značně omezené.

Kolik sušených jablek můžete sníst za den

Navzdory užitečným vlastnostem se tento produkt nedoporučuje konzumovat ve velkém množství. Odborníci doporučují každodenní používání ne více než 3-6 kusů pro dospělé a 2-3 kusy pro děti ne více než 1-2krát za 2-3 dny.

Co je zdravější – sušená jablka nebo čerstvá

Výhody a poškození sušených jablek pro lidské zdraví

Čerstvá jablka jsou bezpochyby jedním z nejzdravějších druhů ovoce. Doporučují je odborníci na výživu a gastroenterologové po celém světě jako pamlsek i jako svačinu. Čerstvá jablka obsahují na rozdíl od suchých železo, které pomáhá předcházet anémii z nedostatku železa.

Přesto jsou sušená jablka neméně užitečná. Koncentrace užitečných látek v nich na 100 g je vyšší ve srovnání se suchými kvůli objemu a nedostatku tekutiny v buňkách a mezibuněčném prostoru. Ale suchá jablka mají vyšší obsah kalorií.

Je téměř nemožné dát jednoznačnou odpověď na výhody sušeného ovoce nebo čerstvého ovoce – vše závisí na situaci.

Takže sušená jablka jsou užitečný produkt, který se snadno stane zdrojem vitamínů a minerálů, zejména v zimě a brzy na jaře, kdy je nedostatek čerstvé zeleniny a ovoce výraznější. Mohou se konzumovat čerstvé, připravovat kompoty, odvary, kvas. Produkt nemá prakticky žádné kontraindikace pro použití, ale množství pro zachování přínosu je velmi omezené.

Zpracování jablek na zimu doma: 19 receptů

Jablka raných a pozdních odrůd jsou vynikající surovinou pro různé přípravy na zimu. Toto šťavnaté ovoce vytváří lahodné omáčky.

Top 5 šroubových odšťavňovačů: žebříček nejlepších modelů roku 2021

Odšťavňovač je užitečný a příjemný nákup, protože s jeho pomocí můžete své rodině poskytnout čerstvou a přírodní šťávu bez konzervačních látek.

Jaká jsou užitečná a nebezpečná semínka jablek a co se stane, když je sníte

Složení a nutriční hodnota semen jablek Chemické složení semen jablek zahrnuje: [colonizator_wrap] [colonizator_col] vitamíny: A, C, E, PP, skupina B; jód; .

Jablečná voda pro hubnutí: zdravotní přínosy a škody

Výhody jablečné vody na hubnutí Mnoho lidí během hubnutí nemyslí na správnou organizaci pití. Porušení pitného režimu způsobuje.

Sušená jablka

Sušená jablka jsou přírodní zdravou pochoutkou, chutnou a snadnou přípravou. Jablka na sušení se zpravidla krájí na kroužky nebo tenké plátky, pouze nejmenší odrůdy se suší celé a používají se ve směsi sušeného ovoce na výrobu kompotů. Sušená jablka nemusí mít příliš atraktivní vzhled – scvrklá, světle hnědá dužina – taková jablka se suší bez použití různých přísad a chemikálií, to jsou nejužitečnější plátky. Vůně čerstvých jablek je zachována v sušených a dokonce se stává silnější, bohatší, chuť závisí na odrůdě jablek. Sušená jablka mají elastickou, mírně elastickou strukturu, po dlouhém skladování křehnou a vysychají.

Kalorie ze sušených jablek

Obsah kalorií sušených jablek je 231 kcal na 100 gramů produktu.

Složení a užitečné vlastnosti sušených jablek

Sušená jablka, která se v procesu sušení zbaví vody, si uchovávají téměř celý komplex vitamínů a minerálů obsažený v čerstvém ovoci. Kromě toho se koncentrace vitamínů a minerálů v produktu několikrát zvyšuje. Sušená jablka obsahují: betakaroten, vitamíny B, C, PP, dále draslík, vápník, železo, fosfor, antioxidanty, nestravitelnou vlákninu, pektin. Vlivem vysokých teplot se snižuje pouze hladina kyseliny askorbové, která je bohatá na čerstvá jablka. Přítomnost vlákniny a pektinu pomáhá odstraňovat přebytečný cholesterol, toxiny a toxiny z těla. Sušená jablka jsou užitečná pro normalizaci činnosti srdečního svalu, jsou preventivním opatřením proti výskytu cholesterolových plaků na stěnách cév. Výrobek prakticky neobsahuje alergeny, takže sušená jablka lze použít jako dezert pro osoby náchylné k alergickým reakcím.

Složení a užitečné vlastnosti sušených jablek

Škodlivost sušených jablek

Nedoporučuje se zneužívat sušená jablka pro diabetiky (zejména s onemocněním v posledních fázích) kvůli vysokému obsahu cukru a pro ty, kteří mají nadváhu – obsah kalorií v produktu je poměrně vysoký, musíte se omezit na několik plátků sušeného jablka denně.

Sušená jablka na hubnutí

Sušená jablka jsou chutným a uspokojujícím produktem, zároveň lehkým a objemným, který lze bezpečně doporučit jako zdravou svačinku nejen během dietních nebo půstních dnů, ale vždy (kalorizátor). Plátky jablek je vhodné vzít s sebou do práce nebo na výlet, uložit v kanceláři a použít podle potřeby. 100 gramů sušených jablek zabere půllitrovou sklenici, takže když sníte 3-6 plátků denně, nepřijmete mnoho kalorií.

Sušená jablka na hubnutí

Výběr a skladování sušených jablek

Správnější je volit nevzhledné sušené plátky nebo kolečka jablek, čím bělejší a krásnější výrobek, tím více chemikálií bylo při sušení přidáno. Dobře vysušená na podzim si jablka dokonale zachovají své organoleptické vlastnosti až do jara, pokud je vložíte do skleněných, keramických nebo plátěných sáčků a umístíte do suché, tmavé a dobře větrané místnosti.

Jak sušit jablka doma

Při jakémkoli způsobu sušení je třeba jablka nejprve omýt, odstranit jádřinec (pokud se má sušená jablka konzumovat, kosti a blány lze uložit na kompot) a nakrájet na příčná kolečka nebo tenké plátky. Jablka lze před sušením namočit do roztoku citronu nebo pokapat citronovou šťávou, aby se snížila oxidace a hnědnutí dužiny.

Jablka můžete sušit pod širým nebem, ve stínu (pod širákem, na půdě, pokud je dobře větráno), rozložit je v jedné vrstvě na čistý papír nebo plech. Při navíjení horní vrstvy je třeba jablka obrátit. Je to nejdelší způsob, někdy to trvá 7-10 dní, ale takhle se v Rusi sušila jablka dlouho.

Sušení jablek v troubě by mělo probíhat při teplotě 55-60 °C, pro co nejmenší ztrátu vitamínů a minerálů. Připravená jablka rozložíme na plechy vyložené pečicím papírem a vložíme do trouby. Jablka se suší 1,5-2,5 hodiny v závislosti na velikosti a šťavnatosti jablek.

Jak sušit jablka doma

Moderní sušičky zjednodušily proces sušení, abyste do sušičky dostali chutný produkt, musíte přísně dodržovat pokyny pro konkrétní jednotku.

Sušená jablka na vaření

Sušená jablka lze konzumovat samotná jako zdravou svačinku nebo lehkou odpolední svačinku. Pochoutka se přidává do dezertů, pěn a zmrzlin, v kombinaci s ořechy a sušeným ovocem se používá jako předkrm k vínu a šampaňskému. Sušená jablka se používají k pečení a pití.

Více o sušených jablkách se dozvíte z videoklipu „Sušená jablka – užitečné vlastnosti a vitamíny. Sušení jablek doma“ TV pořad „Health TV“.

Speciálně pro Calorizator.ru
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: