Je povolena řepa s HB? Výhody a poškození červené kořenové plodiny, nuance zavedení kojící matky do stravy

Během laktace by měla být výživa správně sestavena: s ohledem na potřeby dítěte. Řepa během kojení je povolena od prvních týdnů, ale až po tepelné úpravě.

Výhody červené řepy při kojení

I když se do obecně uznávaných norem dostal lidový názor, že by se červené potraviny neměly jíst během kojení, u červené řepy to neplatí. Tento přípravek neobsahuje agresivní složky a při správném používání nemůže novorozenci ublížit.

Řepa při kojení

Červenou řepu může jíst nejen kojící matka, ale je také nutná, ovšem v omezeném množství. Doporučuje se také přestat jíst syrové kořenové plodiny – může to být škodlivé kvůli obsahu patogenů a přítomnosti škodlivých sloučenin. Tepelná úprava eliminuje veškeré škodlivé složky obsažené v řepě.

Vařená řepa během kojení

Když kojící matka konzumuje tepelně zpracovanou kořenovou plodinu, prospěšné stopové prvky v ní obsažené se dostávají do jejího těla. Červená řepa navíc pomáhá odstraňovat z těla škodlivé látky, které se v něm mohou hromadit. S pomocí použití vařené řepy můžete očistit tělo.

Pokud jde o miminko, zařazení řepy do matčiny stravy normalizuje jeho trávení a zlepšuje imunitu. Kořenová plodina má také následující vlastnosti:

  • normalizuje trávicí systém matky;
  • pomáhá čistit střeva od škodlivých látek;
  • normalizuje činnost jater a ledvin;
  • stabilizuje endokrinní systém;
  • posiluje kosterní systém;
  • normalizuje krevní tlak;
  • přispívá k normální tvorbě krve;
  • pomáhá odstranit anémii.

Výhody řepy pro tělo jsou způsobeny jejím bohatým složením, které obsahuje jak makroprvky, tak mikroprvky.

Složení řepy

S jakými složkami řepa nasycuje tělo, řekne složení této kořenové plodiny, které zahrnuje:

  • Vitamin A – zlepšuje fungování zrakového systému, obnovuje vlasy, nehty, zlepšuje stav pokožky.
  • Vitamin B1 – přispívá k normalizaci trávicího systému, odstraňuje z těla zbytečné tuky.
  • Vitamin B2 – odstraňuje přebytečnou glukózu, normalizuje metabolismus, zlepšuje stav pokožky, zásobuje buňky kyslíkem.
  • Vitamín B5 – přispívá k rychlé regeneraci organismu po stresu.
  • Vitamín B6 – snižuje množství „špatného“ cholesterolu v těle, zlepšuje stav pokožky.
  • Vitamin C – přispívá k normální funkci imunitního systému, stimuluje tvorbu hormonů odpovědných za dobrou náladu, pomáhá zbavit se depresí, zlepšuje celkový tonus organismu.
  • Vitamin E – je silný obnovující organismus po těhotenství a porodu, normalizuje hormonální pozadí ženy.
  • Vápník – posiluje kosterní systém, zlepšuje činnost oběhového systému.
  • Hořčík – odstraňuje křeče, posiluje kosterní systém, stabilizuje práci srdce.
  • Chlór – odstraňuje otoky, které často trápí ženy po porodu, normalizuje činnost jater, zvyšuje chuť k jídlu, odstraňuje zbytečné tuky z těla.

Pokud se však tato kořenová plodina použije nesprávně, tělo nemusí tyto látky plně absorbovat nebo poškodit ženu a dítě. Abyste tomu zabránili, musíte dodržovat určitá pravidla.

Pravidla pro použití řepy s HB

Nemůžete začít jíst červenou řepu v prvním měsíci po porodu. Tělo dítěte ještě není připraveno na zavedení této kořenové plodiny. Ve druhém měsíci, pokud si to přejete, se můžete poradit s lékařem, abyste dali povolení k použití řepy.

Plně jej můžete zařadit do jídelníčku až od třetího měsíce, přičemž je důležité dodržovat pravidla:

  • Začněte s malým kouskem denně. Pokud na něj dítě dobře reaguje, lze množství řepy ve stravě zvýšit. K postupnému nárůstu by mělo dojít do měsíce.
  • Pokud dítě špatně reagovalo na použití řepy, můžete opakovat zavedení kořenové plodiny do stravy nejdříve po 30 dnech.
  • Kromě varu můžete červenou řepu péct nebo dusit. Od kterého měsíce se může jíst syrové, řekne lékař. Obvykle se toto povolení vydává nejdříve šest měsíců po porodu a lépe – po ukončení kojení.

Řepu si musíte vybrat pouze v důvěryhodných obchodech. Je lepší, když si zeleninu vypěstujete na vlastní zahrádce. Je důležité, aby neobsahoval chemikálie, které se často používají k posílení růstu rostlin – mohou nepříznivě ovlivnit dětský organismus. Řepa by měla být před vařením důkladně opláchnuta čistou vodou.

Červenou řepu můžete jíst pravidelně, ale v malých dávkách. Takže tělo dítěte si postupně zvykne. Rajčata, mrkev a česnek nelze použít jako dresinky pro řepu – tyto produkty mohou poškodit tělo dítěte. Během kojení je obecně lepší se jim vyhnout.

Pokud připravujete salát s červenou řepou, dochuťte ji zakysanou smetanou. Je také lepší zdržet se majonézy a citronové šťávy.

Řepu nevařte příliš dlouho. Nadměrné tepelné zpracování vede ke ztrátě užitečných složek a rozpadu sloučenin nezbytných pro tělo.

Před zařazením červené řepy do jídelníčku se poraďte s lékařem – řekne vám, kdy a jak nejlépe začít jíst kořenovou plodinu.

Poškození řepy při krmení novorozence

Červená řepa může ublížit pouze při unáhleném užívání. Zejména dítě může mít problémy s trávením, což souvisí s projímavým účinkem kořene. Při správném zařazení do jídelníčku se však trávení miminka naopak zlepšuje.

škodlivost řepy s gv

Také se nedoporučuje konzumovat červenou řepu denně. Kořenová plodina obsahuje barvicí pigment, který se může hromadit v těle ženy, což ovlivňuje stav dítěte.

Optimální množství červené řepy je 250 g denně 2-3x týdně, pokud lékař nedal jiná doporučení.

I přes obsah vápníku v řepě kořenová plodina brání vstřebávání tohoto prvku z jiných potravin. Proto se nedoporučuje kombinovat červenou řepu a produkty s vápníkem. Mezi použitím potravin s vápníkem ve složení by mělo uplynout alespoň 2-3 hodiny.

Kontraindikace použití řepy s HB

Jakékoli jídlo může mít kontraindikace pro spotřebu a řepa není výjimkou. Neměl by se jíst v těchto případech:

  • Výskyt alergické reakce u ženy nebo u dítěte. V tomto případě je řepa klasifikována jako potenciálně nebezpečná potravina a zcela vyloučena z jídelníčku.
  • Chronická onemocnění trávicího systému. Řepa může způsobit exacerbaci patologií. Správně připravený přípravek je však stále povolen k použití, ale pouze po konzultaci s lékařem.
  • Sklon k urolitiáze. U lidí s dědičnou predispozicí může řepa přispívat k tvorbě ledvinových kamenů.
  • Dětská diatéza. V tomto případě, stejně jako u alergií, je řepa klasifikována jako potenciálně nebezpečná potravina a vyloučena z jídelníčku.
  • Pravidelné problémy s trávením u dítěte. Řepa může vyprovokovat jejich výskyt, proto je z jídelníčku vyloučena v jakékoli formě.

Tělo každé ženy a jejího dítěte je jedinečné a řepa na ně může působit různými způsoby. Po konzultaci s lékařem můžete produkt postupně zavádět do nabídky a sledovat reakci dítěte. Pokud se cítí dobře, není důvod k obavám. Je důležité nenechat se unést množstvím kořenových plodin ve stravě, pak během laktace nevzniknou žádné problémy.

Ověřeno fakty

Veškerý obsah iLive je kontrolován lékařskými odborníky, aby bylo zajištěno, že je co nejpřesnější a nejvěcnější.

Máme přísné pokyny pro získávání zdrojů a citujeme pouze renomované webové stránky, akademické výzkumné ústavy a tam, kde je to možné, osvědčený lékařský výzkum. Všimněte si, že čísla v závorkách ([1], [2] atd.) jsou klikací odkazy na takové studie.

Pokud se domníváte, že některý z našich obsahů je nepřesný, zastaralý nebo jinak pochybný, vyberte jej a stiskněte Ctrl + Enter.

Kojení ukládá ženě určitá nutriční omezení, protože. jeho složky se spolu s mlékem dostávají k dítěti a mohou způsobit problémy s trávicím systémem: nadýmání, rozrušená stolice, kolika, diatéza. V tomto období si všechny uvědomělé maminky kladou otázku, zda ten či onen přípravek miminku neublíží. Existuje taková otázka ohledně použití řepy. Na jednu stranu je to zásobárna vitamínů a minerálů, na druhou stranu červená zelenina a ovoce může způsobovat alergie. Je tedy možné, aby kojící matka měla červenou řepu?

Výhody řepy

Řepa je jedinečná zelenina kvůli rozporu mezi užitnými vlastnostmi a cenou. Pokud jde o nasycení léčivými složkami, levný produkt obejde mnoho drahých “bratrů”. Právem zaujímala přední místo v lidské stravě, svou historii začala před mnoha staletími od pobřeží Středozemního moře a rozšířila se do celého světa. Výhody řepy se skrývají v jejím chemickém složení: velké množství bílkovin, vitamíny skupin B, PP, C, E, karoten, kyselina listová. Obsahuje hodně železa, hořčíku, vápníku, jódu, draslíku, fosforu. Spolu s vlákninou a organickými kyselinami příznivě působí na trávicí a cévní systém, srdce včetně snižování krevního tlaku. Zelenina zlepšuje funkci jater, ničí patogenní bakterie v tlustém střevě, odstraňuje radionuklidy a toxiny z těla a je zvažována. Nedávné studie ukazují, že zabraňuje reprodukci rakovinných buněk. Flavonoidy stimulují tvorbu červených krvinek, zvyšují pevnost kapilár.

Od jakého měsíce může být řepa při kojení?

Obavy, které nutí kojící matky zdržet se konzumace červené řepy, vycházejí z jejího projímavého účinku, vysokého obsahu vlákniny a červené barvy. Argumentů ve prospěch zeleniny je ale mnohem víc, a tak zbývá jen jedna otázka, od jakého měsíce života dítěte ji můžete při kojení jíst. Lékaři doporučují začít nejdříve za 2-3 měsíce. Musíte jej zavádět postupně, v malých porcích, pozorovat reakci dítěte. Pokud nejsou žádné negativní reakce, zvyšte porci.

Pokrmy z červené řepy ke kojení

Největší přínos má syrová zelenina, ale během laktace je lepší ji alespoň na prvních pár měsíců odmítat, protože. obsahuje těkavé látky, které mohou způsobit nevolnost, zvracení a celkovou slabost. Nastrouhanou syrovou řepu můžete jíst až po nějaké době odstátí a obecně je lepší odmítnout šťávy. Všechny nutriční vlastnosti zeleniny můžete přenést na své dítě prostřednictvím vařené řepy. Chutná je nastrouhaná na hrubém struhadle a ochucená rostlinným olejem nebo jednoduše nakrájená na plátky. Zvažte další recepty:

  • boršč s červenou řepou – oblíbené jídlo naší národní kuchyně byste během krmení rozhodně neměli odmítat. Řepu můžeme uvařit ve vývaru, na kterém se připravuje boršč, a poté nastrouhat a vrátit zpět, nebo orestovat na pánvi pokapané citronovou šťávou. To dá pokrmu krásnou sytou červenou barvu;
  • saláty z řepy – pečená řepa výrazně zlepší chuť salátů. Po nakrájení na proužky se přidá trochu sušených švestek, okoření se olivovým olejem, citron se lehce vymačká; můžete udělat rafinovanější salát, k tomu kostky řepy, sýr, lepší než sýr, několik sušených švestek se spojí, vše se nalije olejem a posype sezamovými semínky;
  • řepa s mrkví – takový tandem pouze posílí vitamínový arzenál. Největší hodnotou mrkve je dostatečný obsah vitaminu A, který je pro oči velmi prospěšný. Denní potřebu tohoto vitamínu uspokojí pouze dvě středně velké okopaniny. Kromě toho mrkev řídí metabolismus sacharidů, normalizuje trávení, čistí buňky ledvin a jater. Na salát se nakrájí vařená řepa a syrová mrkev, potře se olejem, kyselost se dá citronem nebo přidáním nastrouhaného jablka posype se nasekanými vlašskými ořechy;
  • řepa s česnekem – někdy se matky bojí použít česnek během laktace, protože se obávají, že jeho zvláštní vůně a chuť se přenese přes mléko a odrazí od touhy kojit. Ve skutečnosti není. Česnek má právo vstoupit do těla dítěte kvůli allicinu ve svém složení. Toto přírodní antibiotikum posílí imunitní systém, ochrání před viry. Česnek nebude mít žádný negativní vliv na dítě, protože. používá se v malých množstvích do salátů. K jeho přípravě se řepa uvaří a nastrouhá, stroužek česneku se protlačí lisem na česnek, mírně se osolí a dochutí pro změnu nízkotučnou zakysanou smetanou.

Hlavním pravidlem, které vám umožní využít prospěšné a výživné vlastnosti řepy a nepoškodit dítě, je nepoužívat majonézu na zálivku, nejíst pikantní saláty, jako je korejská řepa, a nepít čerstvou šťávu z červené řepy.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: